Pagina's

zondag 23 maart 2014

Meer volgers krijgen op Bloglovin' // tip



Op een maand tijd kreeg ik (bijna) 200 volgers op Bloglovin'. Hiervoor kreeg ik al veel complimentjes (bedankt!) en vele van jullie vroegen mij hoe dat ik dit heb gedaan. Daarom deel ik nu enkele tips met jullie! Benieuwd? Lees dan snel verder!
 


Installeer de button
Zonder de Bloglovin' button op je site weten de mensen natuurlijk niet dat ze je kunnen volgen. De button is heel gemakkelijk te installeren en je kan voor verschillende ontwerpen kiezen. Zet hem op een goed zichtbare plek (bijvoorbeeld in de zijbalk), zo weten je bezoekers meteen waar ze naartoe moeten. Via DEZE LINK kan je de button installeren.

Volg zelf veel mensen
Dit werkte voor mij het beste. Er zijn veel mensen die terugvolgen én zo ontdek je ook nieuwe blogs. Kijk op je eigen profiel eens bij 'Similar Blogs', deze mensen bloggen vaak over dezelfde topics als je eigen blog. Ik zelf volg ook altijd al mijn volgers terug. Hierdoor heb ik heel wat leuke blogs ontdekt.

Zorg voor een interessante titel en foto
Het eerste wat mensen op Bloglovin' zien van je post is de titel en de foto. Zorg voor een aantrekkelijke en duidelijke titel: als je bijvoorbeeld een product reviewt zet je de naam van het product in de titel, zo weten je bezoekers meteen dat het over dat product gaat. Zorg ook voor een mooie foto, die je onderwerp goed weergeeft. Maak er bij voorkeur zelf een, maar op sites als weheartit en tumblr vind je ook heel wat leuks terug.

Post elke dag
Of toch zoveel als je kan. Telkens als je iets nieuws post, komt het in de feed van al je volgers terecht. Wanneer ze dan je post liken, komt deze ook nog eens op hun profiel te staan. Zo kunnen ook andere mensen jouw post op hun profiel zien. Natuurlijk moet je niet 'posten om te posten'. Als je artikels van mindere kwaliteit zijn gaan mensen je niet volgen en misschien zelfs ontvolgen. Zorg gewoon voor een goed en interessant artikel en schrijf wanneer je zelf kan.

Gebruik social media
Ik gebruik zelf enkel twitter, maar je kan bv ook kiezen voor facebook, youtube of instagram. Koppel je Bloglovin'-account ook aan je social media-accounts, zo worden je posts ook automatisch daarop gepost. Gebruik je social media om 'mijlpalen' aan te kondigen. Tweet bijvoorbeeld eens dat je bijna 50 volgers hebt. Er zullen zeker mensen zijn die je dan zullen helpen om die 50 volgers te bereiken!

Organiseer acties
Bij winacties kan je vragen om je blog te volgen of een bericht te liken. Ook kan je een 'Spam je blog' organiseren. Zo ontdek je nieuwe blogs en dit trekt altijd veel bezoekers en dus ook mogelijke volgers! Maak ook reclame voor je eigen blog bij 'Spam je blog'-acties op anderen hun blog. Vaak wordt je blog dan bekeken door de eigenaar van die blog en alle lezers.

Heb geduld!
De volgers komen niet na een post. Ook krijg je niet in een keer 100 volgers erbij. Soms krijg ik op een dag 15 nieuwe volgers, maar de volgende dag dan weer helemaal geen. Blijf gewoon bloggen en geniet er vooral van, de volgers komen dan vanzelf!

Hopelijk heb je wat aan deze tips, ze werken voor mij dus zeker en vast ook voor jou!

-XOXO, Eva-

3 opmerkingen:

  1. (: dankje! Lief van je!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat gaat mooi snel bij je! Het mensen volgen zodat ze terug volgen vind ik maar niets, beetje Hyves 'reactie respect is terug' stijl.

    BeantwoordenVerwijderen